รูปภาพโฆณา แบบภาพวนซ้ำ

Thailand Post's History


รูป ยุคที่ 2 : สืบศักดิ์ศิวิไลซ์ในสากล

Phase 2: First Steps on the International Stage

The Thai postal service traces its origins back to the reign of King Chulalongkorn (RamaV), when the royal government established the Post Office Department and issued the country’s first set of stamps (“Solos”) and the very first postcards. The department and these initial products provided support for the growth of this budding new service. From the very start, the Thai postal service and all the people responsible for it have been intent on improving operations and expanding its range of services. Numerous projects have been implemented over the years. One of the earliest ones was to join the Universal Postal Union, enabling Thailand’s postal services to ship and receive mail to and from abroad. Employees were given special education and training to prepare them for work at the Post Office Department. Eventually, a postal and communications school was set up specifically for post office personnel, and a second post office building was constructed. Despite the turmoil that has shaken the country at different times in its history, the Post Office Department was never deterred from carrying out its mission to serve the Thai public. Even at the height of World War II, the Post and Telegraph Department operated without interruption, as ensuring the smooth flow of communications has always been seen as paramount.

รูป ยุคที่ 3 : อภิวัฒนาการไปรษณีย์ไทย

Phase 3: A Revolution in Thailand’s Postal Services

Regular participation in meetings of international bodies led to a series of changes in the country’s postal business and in the services it provided. For instance, the Civil Works Department ordered the merger of the Post Office and the Telegraph Departments to form the Post and Telegraph Department, helping to streamline the management of both government organizations. At this time, the postal service was under the supervision of the Civil Works Department, which signed an agreement on mail bag delivery routes covering all transportation routes. This made mail delivery faster and more convenient to all parts of the country. Thailand’s postal services went through their period of greatest and most rapid expansion during the reign of King Vajiravudh (Rama VI) in the early part of the 20th century. A total of 18 new post and telegraph offices were opened at important locations throughout the Kingdom. Motorized vehicles were used for mail delivery for the very first time, and domestic airmail services were also inaugurated. Because of this rapid growth, the Post and Telegraph Department had no choice but to move to out of its original premises and into its second facility, which was officially named the Central Post Office, a name which it has retained to the present day. After one of the most dramatic moments in the country’s history – Thailand’s shift from an absolute monarchy to a constitutional democracy – the Thai Post and Telegraph Department was confronted with another period of radical change. A raft of new laws affecting the organization’s operations was introduced, and royal decree ordered the government bureaucracy restructured. Certain activities that had been the purview of the Post and Telegraph Department were given the status of independent bodies. Efforts to make Post and Telegraph Department management more responsive and more efficient and to improve the quality of its services culminated in the passage of the Communications Act of Thailand (1976). This new law redefined postal operations and established the national post office as a state enterprise, a status it continues to enjoy today.

ค่านิยมองค์กรและวัฒนธรรม

Sustainable POST วัฒนธรรมองค์กรใหม่ "เราทำได้ ไปรษณีย์ไทยยั่งยืน”

Sustainable        : สร้างความยั่งยืน
P – Professional  : ใส่ใจงานอย่างมืออาชีพ
O – Over Deliver : ส่งมอบบริการเหนือความคาดหวัง
S – Speed          : สนองความต้องการอย่างรวดเร็ว
T – Trendy         : สมัยใหม่ทันยุค

นโยบายการป้องกันและปราบปรามการทุจริต

นโยบายการป้องกันและปราบปรามการทุจริต  >> คลิก


แผนงานการป้องกันและปราบปรามการทุจริต ของบริษัท ไปรษณีย์ไทย  จำกัด (พ.ศ.2560-2564) >>คลิก

แผนปฏิบัติงานป้องกันและปราบปรามการทุจริตของ ปณท ประจำปี 2561 >> คลิก

นโยบายการให้หรือรับของขวัญหรือประโยชน์อื่นใด พ.ศ.2561 >> คลิก

ประกาศ เรื่อง เจตจำนงในการป้องกัน ต่อต้านและปราบปรามการทุจริตของกรรมการผู้จัดการใหญ่ (เวอร์ชั่นภาษาไทย) >> คลิก

Thailand Post Co.,Ltd. Declaration of intention to prevent, resist and suppress corruption (ver.Eng) >> คลิก

รูปหน้าปกรายงานประจำปี 2557

รายงานประจำปี 2557

พุทธชยันตี ตักบาตรหนังสือดี ประจำปี 2555 เนื่องในวันมาฆบูชา

สำนักพิมพ์ดีเอ็มจี ร่วมกับหน่วยงานทั้งรัฐบาลและเอกชนมากมาย รวมถึง บริษัท ไปรษณีย์ไทย จำกัด ร่วมพิธีบุญตักบาตรหนังสือดี ครั้งที่ 11 เพื่อร่วมเฉลิมฉลองพุทธชยันตีในวาระครบ 2,600 ปี แห่งการตรัสรู้ขององค์พระสัมมาสัมมาพุทธเจ้า เมื่อวันที่ 6 มีนาคม 2555 ที่ผ่านมา โดยนางสาวสุชาดา พุทธรักษา ผู้ช่วยกรรมการผู้จัดการใหญ่ (ด้านตลาดและพัฒนาธุรกิจ) ร่วมเป็นเกียรติในพิธีบุญครั้งนี้ด้วย

Download และ ติดตั้งโปรแกรมอ่าน PDF

Download PDF Reader
ขออภัยครับ

ขออภัยครับ ไม่มีข้อมูลส่วนนี้ ในภาษาที่ท่านเลือก !

Sorry, There is no information support your selected language !

}