นางสาวอานุสรา จิตต์มิตรภาพ กรรมการผู้จัดการใหญ่ บริษัท ไปรษณีย์ไทย จำกัด เข้ารับประทานโล่รางวัล “สตรีดีเด่น ประจำปี ๒๕๕๕” สาขานักบริหารรัฐวิสาหกิจดีเด่น จากพระเจ้าวรวงศ์เธอพระองค์เจ้าศรีรัศมิ์ พระวรชายาในสมเด็จพระบรมโอรสาธิราชฯ สยามมกุฎราชกุมาร
เมื่อวันที่ ๑๐ ธันวาคม ๒๕๕๔ ไปรษณีย์ไทยส่งท้ายความสุขปี 54 นำขบวนน้องๆ เยาวชน จากสถานสงเคราะห์ต่างๆ มุ่งหน้าสู่ศูนย์การเรียนรู้ โครงการพระราชดำริ ศูนย์ฝึกทหารใหม่ กองทัพเรือสัตหีบ จ.ชลบุรี กิจกรรมในครั้งนี้ได้จัดเป็นครั้งที่ ๕ มีชื่อตอนว่า “พ่อหลวงของปวงไทย” โดยน้องๆ เยาวชนฯ ได้ร่วมเดินตามรอยเท้าพ่อ ในการเรียนรู้โครงการพระราชดำริเศรษฐกิจพอเพียง เช่น เกษตรทฤษฎีใหม่ โดยการเรียนรู้การทำนา ปลูกข้าว ตามแบบวิถีไทย การปลูกพืช รอบคันนา การทำเกษตรผสมผสาน ฯลฯ
The purpose behind the decision to designate the country’s post and telecommunications services as a state enterprise under the name of the Communications Authority of Thailand was to facilitate the growth and development of the country’s economy and to help improve the lives of the Thai people. The Post and Telegraph Department, meanwhile, continued to function as a government agency responsible for policy, planning, and the supervision of the country’s airwaves. Since its founding 25 years ago, the Communications Authority of Thailand, under the aegis of the Communications Ministry, has never stopped upgrading its technology, building better and more extensive communications networks, and improving the quality of its postal and telecommunications services. CAT has continuously lived up to its motto: A Nationwide Network Connected to Every Corner of the Globe. And to accommodate even further growth in the future, the Communications Authority has worked out of a new headquarters building on Chaeng Wattana Road at Laksi, Bangkok, since 1986. At present the Thai postal business has reached another major turning point in its long history, with CAT’s transformation into two sister companies: Thailand Post Co., Ltd. and CAT Telecommunications (Public) Co., Ltd. on August 14, 2003. Both companies are state enterprises under the auspices of the Ministry of Information Technology and Communications. This is another important milestone in the history of Thailand’s postal business, attesting to the capacity of postal employees to adapt to change and pull together as a team in the work of restructuring the organization and its operations. The postal service, in its new incarnation, is even more committed to meeting all the needs of the Thai public and, in this way, to ensuring its own long-term growth, profitability, and fiscal self-sufficiency.